Pages

Monday, January 16, 2017

rabun

aku ada masalah mata.

bila aku tengok dekat, tengok komputer ke membaca ke... bila 'nak rehat' macam tengah serabut ke apa ke. mata aku nampak double. rabun teruk. taknampak apa.

bila aku tengok jauh ok, bila aku tengok dekat balik taknampak2...

dan dia keep on coming. dulu jarang2.. sekarang setiap hari, mesti ada je dalam 5 minit mata aku overlap gitu.

sigh~

dan bila dia dah start double gitu, memang lama laa nak recover balik.

dulu dalam beberapa saat je. lepas tu tetiba ok balik.

sekarang, jenuh jugak laa aku tunggu.. kena jalan2.. tengok jauh dekat, jauh dekat... baru ok.

memula dulu takdela risau mana. sekarang bila makin dekat masa dengan ct scan (yup, aku dah pergi jumpa pakar dan buat appointment utk ct scan) aku jadi seram pulak.

what if they found anything?
what if something really grew inside my brain?
what if that..what if this..

haih.

sekarang ni aku cuma rasa lega sebab aku dah ambil insurans hampir setahun dah membayarnya.

dan kalau ada apa2, in case..kalau ada apa2... aku rasa aku dah boleh bersedia untuknya....
.
.
.
.

kot.

hal macam ni buat aku terfikir, mati itu sebenarnya bila2 ajakan? Allah nak tarik dia tarik. Allah nak bagi, Dia bagi kita hidup dan rezekikan kita dengan kebahagiaan.

*senyum nipis*

if anything i would regret leaving, only my family. i wish to see my sisters getting married and seeing my nieces n nephews growing up.

i wish.

my heart will stay beating for Him only.
may it stays like this.

biarlah orang kata keras hati, jual mahal ke apa ke.
compare to adding another person to be worried of apart from my big family, i would rather it stays like this...

heh.

post emo macam ni adalah tanda aku sejenis perempuan yang susah nak kawal emosi. hahaha

mohon baca balik post ni lagi 2 tahun dan lepas tu gelak balik.

entah2 time tu dah ada anak. dah. sambil dukung anak sambil mengilai gelakkan diri. kehee..
entah2....kan?

dan entah juga waktu itu di liang lahad menangis mengenangkan betapa aku mahu dikembalikan ke dunia untuk menambah amal kebajikan.

T.T

moga Allah lindungi aku dari fitnah kubur.

No comments: