Pages

Friday, May 29, 2015

Hari Guru

hari ni aku sambut hari guru disekolah.

kali pertama aku sambut hari guru adalah semasa mengajar di tadika. selepas spm.
waktu tu tak adalah rasa sangat akan jiwa guru ni. yang aku tau cuma nak kerja n hadiah je. haha...

tapi kali ni,
kat sekolah, aku sambut dengan penuh jiwa. haha... gituw...
walaupun aku tak lama pun mengajar, tapi sungguhlaa... terasa woo jiwa mak2 ni. tetambah bila anak2 buat perangai.

tidaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkk........!! *emoticon urut kepala*

rasa kecewa tu lagi besar laa dari rasa nak marah. (i got u cecikgu sekolah. T^T u got my back. -baru insaf-)

sekolah ni adakan hari guru masa last day sebelum cuti sekolah bersamaan ke-heaven-an selepas mid year exam. aku boleh bayang keseronokan yang di alami oleh kanak2 ini semua.

cuti 2 minggu tanpa fikir tentang exam ataupun pelajaran = keseronokan abadi... yang sampai sekarang pun aku takfaham apa yang seronoknya sementelah pergi sekolah pun deorang malas pk pasal belajar. -_-"

ahhh... aku tak tahu apa yang aku nak meraban lagi pasal hal sekolah ni dan sambutan hari guru. i dont have any fun tho. aku hanya seronok memerhati tingkah laku anak2 ni je. selebihnya sambutan nya agak biasa2.

hadiah pun biasa2.

dapat bunga..
dapat bantal..
dapat tangkap gambar ala2 retis. (asal berjalan orang tahan untuk bergambar. yang menyebabkan aku semakin giat nak berjalan merata. juga menunjukkan betapa malasnya mereka mencari guru. ni namanya..asal ada cikgu baru nak begambar. ces.)

tapi yang penting... bukan hadiahnya...
yang penting keseronokan yang aku lihat flashing in their eyes.

aku jadi orang paling kuat memerhati manusia di kala ini.

perhatikan cikgu.
perhatikan students.
perhatikan cikgu2 balik.
sampai cikgu2 ni kena request untuk aku bercakap sebab aku hanya diam dan tersenyum memerhati. sepatah pun tak keluar dari mulut ni.

can u imagine that?
me?
being me yang celoteh banyak kalah murai ni jadi pendiam ya amat?

haha..

anyway, dapat la juga rasa diraikan sebagai seorang guru.
haih. ghindu pula pada cikgu2 sekolah aku dulu. kabare laa mereka ye?

selamat hari guru!


nota: maafkan diri ini yang nak meraban tak tentu arah. aku rasa aku ada penyakit lepaskan apa sahaja yang tersesak kat dada melalui penulisan. sekian.

No comments: