Pages

Friday, May 25, 2012

lagu dan blog

salam jumaat..

hai geng. da potong kuku? =D *tetiba* <<--padahal tak ada kaitan pun dengan tajuk entry. takpe2, hari jumaat ni dpaat pahala sunnah potong kuku. heee...

baru2 ni aku ada blogwalking kat beberapa blog hadek2 (mereka cool ohh.. aku setat tahu pasal blog pun umo 22 T.T sangat ketinggalan ayam yer rakan2) yang aku kira best jugakla. kecik2 da pandai bagi tips bagai kan + blog deorang saaaangat chantik n cool!! (patutkah aku menukar background bloguin neh? T______T)

masa aku sedang ralit menunggu blog2 ni untuk loading, tetiba aku dengar orang menyanyi. siapakah? *pegang telinga* tak de pulak aku pakai earphone (well, kadang2 aku memanng tak sedau pakai earphone. tindakan luar sedar kot, duduk ngadap laptop n terus pakai earphone. -_________- manyaklaa cekadak alasan mu itu.) sedikit seram ye kawan2 bila tetengah malam tiba2 dengar suara orang menyanyi. nasib baik merdu, kalau tak pikiran aku ni dah mula nak pk tahap 18GS (genre SERAM ala2 thailand) sebab aku dah check  banyak2 kali kat itek aku neh, memang sikda langsung bunyik yang keluar dari badan beliau. ahh..sudah....  then, aku check tepi itek, sah! earphone tecucuk n cari nya cari wayar tu tesambung bawah katil. cissskek sungguh. elok je earphone aku landing kat situ sambil mengeluarkan suara yang entah datang dari mana.

eh. jap

datang dari mana?!

aku tak buka lagu pun. mendonlod utube apatah lagi (tenet uia sangat menguji kesabaran walaupun hanya sekadar nak baca blog) cek punya cek, blog orang! hadoiii....stresss je. dan untuk mengelakkan ke-magic-an macam tadi belaku lagi, aku pun pakai earphone. dan yeah, aku sangat menderita memakainya.

dear kawan2 blogger, sila laa kurangkan volume lagu belog anda. uuu.... aku yang nak blogwalking, terus cancel. stress ohh. tak ada makna aku nak baca blog dengan iringan lagu2 bagai. siyes weh. kalau aku baca bloh hang sorang je tidakla mengapa kan? tapi aku buka banyak2 blog kot. n bila semua belog yang tesebut ada lagu? tidak kah ia menganiaya telingaku yang sememangnya kurang gemar membaca dalam suasana ada lagu dum dum dum.... (bayangkan sendiri laa lagu yang bagaimana) dan aku rasa korang pun sama kan. tak suka dengar banyak2 lagu dalam masa yang sama. pening ohh...

dan ni nasihat ikhlas den,

nak pasang lagu? boleh. tapi buatlaa pilihan kat rakyat awam untuk pilih sama ada nak dengar atau tidak. ni da tahap paksarela dengar lagu dah. n aku pun paksa rela tutup belog terus. sekian.

tu jah nak bebel. tata

2 comments:

aquagugurl said...

puteri cahaya,sangat setuju pasai ni..kadang2 tu bila bukak2 je blog,terus ada lagu bagai..cancel nak bukak..tak kose..akak nk jugak tulis kat blog pasai ni tapi tak sampai hati..takut sesapa yg berkenaan terasa..

puteri cahaya said...

hahaha....memang pun. kt pun terus tutup gak. ngee~