Pages

Monday, August 16, 2010

ujian == rahmat??

kata sahabat, ujian itu rahmat. percaya...tapi, tidak beriman. budak, mungkin? tidak pandai menilai setiap saat nafas yang ku hirup. ehmm.....entah bila aku mula menyedari yang ujian itu adalah sebenar2 rahmat dan kasih sayng Allah. sejak terasa hatiku, fikiranku, emosiku, dimatangkan Allah dengan cara yang maha unik barangkali? kelakar. adik aku kata aku--pelik. entah sejak bila sangat2 menyukai baby! entah sejak bila sangat tenang menghadapi kerenah anak2 saudara yang sangat3 nakal (tiga kali sangat sbb ada 3 orang. jadi, nakalnya berganda. haha) dan kata adik lagi, entah sejak bila pula aku pandai bergaya! itu....err....itu....out of question...hee....
bila aku kenang balik....pedihnya...apa yang aku terpaksa alami dulu... melihat seseorang tenggelam dengan dunia 'kasih-sayang' ciptaannya sendiri. terasa tak tergapai kiri dan kananku dek tenggelam dalam banjir air mata. dah2 aku ni tak tahu berenang.
tapi
Allah itu maha pengasih,kan? dia datangkan ujian, dia juga yang datangkan ilham penyelesaian. Alhamdulillah. aku rasa aku kini mungkin....lebih kuat.....berbanding dulu. lebih berfikiran positif...
ahh....aku benar2 tidak mahu mengingati bahan lepas. biarlah ia menjadi satu keajaiban hidayah Allah buat diriku. =)